Z nieukrywaną radością chcielibyśmy podzielić się z Wami wspaniałą wiadomością!

Otóż 29 października 2014 roku  zostaliśmy nagrodzeni e-Gazelą Biznesu! Znaleźliśmy się w gronie najszybciej rozwijających się firm e-commerce w Polsce zajmując w rankingu 12 miejsce (1 miejsce w województwie podlaskim).


Organizatorem Rankingu najbardziej dynamicznych firm e-commerce jest Puls Biznesu. Założeniem pierwszego takiego rankingu w Polsce jest pokazanie ludzi stojących za polskim handlem internetowym i nagrodzenie najlepszych. Nagradzane są firmy, które w latach 2012-2013 uzyskały największą dodatnią dynamikę przychodu ze sprzedaży oraz zysk w 2013 roku. Nasza firma ze wzrostem 240% uplasowała się na 12 miejscu w Polsce.

Poniżej znajdziecie zdjęcie nagrody przyznanej naszej firmie oraz dwa zdjęcia z samej gali:

Więcej zdjęć z gali wręczenia nagród znajdziecie na stronie rankingu: Gala w Warszawie

Natomiast tutaj znajdziecie zapis wideo: wideorelacja

W specjalnym dodatku do Pulsu Biznesu ukazał się wywiad z zarządcą naszej firmy panem Kamilem Sawoniem (str. 14). Poniżej prezentujemy jego treść:

Firma Anny i Kamila Sawoniów przeszła długą drogę. Początkowo małżonkowie prowadzili szkolenia dla nauczycieli języka angielskiego. Po czterech latach, pod koniec 2009 r., wystąpili o dotację unijną na rozwój działalności produkcyjnej i w 2010 r. zarejestrowali markę CrystalCiTY, pod którą produkowali i sprzedawali kryształowe statuetki 3D.
- W tamtym czasie szkolenia przynosiły niewielkie zyski, w 2013 r. przychody z tej działalności nie przekroczyły kilku tys. zł. Dziś skupiamy się na produkcji i obróbce szkła — mówi Kamil Sawoń, zarządca firmy.
Technologia, którą stosują właściciele CrystalCiTY, polega na skupianiu wiązki lasera wewnątrz szkła w taki sposób, że tworzą się w nim mikroskopijne pęknięcia. Setki tysięcy mikropęknięć precyzyjnie rozmieszczonych w grawerowanej statuetce daje zdumiewający efekt „zatopionego” w niej zdjęcia lub trójwymiarowego przedmiotu.
- Nasze produkty kierujemy zarówno na rynek B2B jak i B2C, jednakże to rynek klientów indywidualnych jest dla nas podstawowy, choć początkowo nastawiliśmy się na obsługę rynku przedsiębiorstw i instytucji — komentuje Kamil Sawoń.
Początki były trudne. Annie i Kamilowi Sawoniom brakowało doświadczenia w grawerowaniu laserem 3D, więc do wszystkiego dochodzili metodą prób i błędów.
- Pozyskiwanie materiału z hut szkła, nowe techniki projektowania, a nawet zwykłe, wydawałoby się, pakowanie paczek do wysyłki — wszystko wymagało ustawienia nowych procedur i wykształcenia nowych nawyków. My tymczasem mieliśmy ubogą bazę wzorów, niewielki magazyn statuetek (zarówno pod względem dostępnych wzorów jak również ich ilości) i pożyczkę na 60 tys. zł zaciągniętą na sfinansowanie wkładu własnego inwestycji w sprzęt i materiał — opowiada Kamil Sawoń.
Przedsiębiorcze małżeństwo nie poddało się. Zaciągnęli 50 tys. zł nowej pożyczki pod zastaw mieszkania.
- Skupiliśmy się na intensywnej rozbudowie i promowaniu sklepu internetowego www.crystalcity.pl, który uruchomiliśmy na początku 2011 r. To był strzał w dziesiątkę — twierdzi Kamil Sawoń.
Firma się rozrosła. Zatrudnia trzech pracowników i co jakiś czas wynajmuje dodatkowych ludzi do określonych zadań.

Cały dodatek można zobaczyć tutaj